Страници

петък, 9 декември 2016 г.

Когато Спас занесе автомобила на каско

Колегата, или за по- кратко, Спас обикновено не ми прави някакво впечатление. Един почти късен обед, направо си беше следобед, Спас пристигна запъхтян както винаги, сякаш беше катерил Айфеловата кула пеша с гергьовденско агне на плещите си, хвърли раницата и започна да премята някакви листове. Свалих едната слушалка, за да му кажа подобаващото – „Здрасти“ и се заслушах в няколкото телефонни разговори, които проведе... Оказа се доста сериозен проблемът, различен от обичайните, обсъждани с жена му – за тях по- късно. Занесъл колата на каско! Не бях сигурна в чутото (все пак едната слушалка беше все още забита почти до тъпанчето ми) и реших, че за някаква каска иде реч. Коледно време е, всички си слагат носове, рога, мигли, лампички и други щуротии по автомобилите, тракторите, велосипедите - реших сложил е някаква каска на колата. Тук въображението ми се развихри и нямах търпение да свърши с разговора, за да разбера повече за каската. Те такова не бях виждала. Минута по- късно вече усетих разочарованието- то било каско. Тук разбира се, вероятно от скука реших да проследя етимологията на думата каско, която според мен със сигурност идва от каска, защото много си приличат, а и каската предпазва главата, нали? Както би предпазвала на автомобила покрива и другите му прилежащи части. То пък думата идвала от испански, абе...отнесох се се малко. Зарязах цялото ми въодушевление от по- горе споменатия проблем с каското или каската и тамън да запуша и другото ухо със слушалката, Спас, или колегата за по- дълго, пак спомена, че занесъл автомобила. Сетих се за мравките, дето носят не знам си колко повече от собсвеното си тегло, но това е друга тема, друга история. По същество! Заслушах се в обясненията... Миналата седмица един трамвай го засякъл. Ама така го засякъл! Както тръгвал трамваят от спирката и не щеш ли Спас тамън да пресече релсите от пряката и в този момент трамваят като скочил на ляво от релсите и директно от дясно във фара на автомобила... и на мен ми звучи объркано, но го писах дословно дочутото. Не мога да споря с историята. Притесних са за тая многотонна машина защо й е притрябвало да скача на ляво от релсите, само главоболия да си създава заради някакъв фар? А и ватманът- по цял ден с някви пресичащи идиоти, некадърни шофьори и други откачени индивиди, защо му е притрябвало да се занимава и с този Спас? Така отнесена в мислите си за клетия трамвай, осъзнах че пропускам историята със занасянето. Спас предполагам е добре снажен български мъж, с бирено коремче- значи има сила поне за една халбичка от литър (аз с две ръце ги вдигам тия), а и всички са по- високи от мен и не може да се разчита на обективната ми преценка за снажност, приемаме че е силен. Трънал да носи колата на каско! Зачудих се, тия неща автомобилите не се ли карат, управляват, шофират? Ама мен четири пъти ме късат на листовки на шофьорския и не мога да бъда сигурна дали не са променили начина, по който се борави с един автомобил. Та запитах приятели, че да съм сигурна преди да си вадя погрешни изводи. Получих вътрешно успокоение, че предвид четирите ми нещастни опита с листовките, автомобилите ВСЕ още се карат! Но пък и колегата бил прав, ти да видиш- светна ми една огромна лампичка на удивление и учудване! Вътрешният ми мир настъпи, когато ми се разясни ситуацията- а именно – хич не било адекватно, след като някакъв обикновен трамвай ти скочи на колата, ти да я караш след това по улиците. Съществувала огромна опастност някой да те бутне, одраска, закачи или недай си Боже да стане още по- голям инцидент! Затова като един истински снажен българин, взимаш автомобила, опаковаш го в удобна за носене торбичка, нарамваш си го и пеш към сервиза. Да не стават сакатлъци! Тук реших да не питам какво се прави в случая, когато си не дотам снажна българка, как си го нарамваш тоя автомобил да си го носиш на каско или на каквото е необходимо. Не вярвам да ми се случи, все пак листовки взимам още... Аз като изключително логичен човек, веднага реших, че има по- добро решение от това да си го занесеш- можеш просто да го заведеш до желаната дестинация този твой автомобил. Разбира се веднага ми се скараха, че това е просто НЕвъзможно! Нито имало каишки, пригодени за автомобили, а дори и някой да си е скалъпил такава, веднага ще го спрат от завеждане, тъй като законово не било регламентирано! Занасяш си го и това е, в редки случаи можеш да си го закараш, само когато не е намесен трамвай, тролейбус или автобус. При сблъсък с метро, разпоредбите били други! Не питах! След разясняване на цялата ситуация, реших все пак да питам Спас как е минало занасянето и ще се оправи ли фара, но не знаел още... язък от целия ми мисловен проблем с каското, каската и занасянето. Започна да ми разказва как ще води жена си на екскузия в Прага в Полша и се притеснявал дали приемат левове там... Но за това друг път!

Няма коментари:

Публикуване на коментар