Страници

сряда, 17 ноември 2010 г.

Общоприетото и НЕобщоприетото...

... с уговорката, че нямам реална идея какво ще се получи по-нататък в тия няколко реда...

Какво е общоприето или съоветно необщоприето?

Винаги съм се чудела! И съм си отговаряла с реакциите на хората наоколо, с тяхните думи, изказани мисли, действия и т.н.

Добре!

Знаем, че трябва момчето да изпрати момичето до тях след среща, да й подари цветя, да я почерпи(поне едно кафенце), да й отвори вратата на колата, да й подаде ръка като слиза от нещо си... и т.н. всички кавалерски неща- бих казала, че това можем да приемем за общоприето, нали?

А ако е обратното?

Представете си момичето да е силната в случая(като силна имам предвид поемаща инициативата) какво правим? .... Става НЕобщоприето?!?!

И с това пак стигаме до това какво трябва и как трябва да бъде и т.н. тия подобни глупости!

Глупости- защо?

Някога някъде, някой е определил, решил съответните норми, порядки, начини на поведение, как мъжът и жената трябвя да се държат и къде и как да се държат и по неписани закони е станало закон...

И преди да бъда обвинена във феминизъм и анти каквото и да е ще кажа ОК- нека има измислените от някой някъде неща..., но аз питам защо и какво ако не е съвсем така?

Ще пропусна великите си мисли - ако са две момчета(мъже) или две момичета(жени), тъй като ще отида в една доста по- драматична и тежка тема :)

На мен въпросът ми е следния- Защо ние хората се придържаме към вградените стериотипи на държание, поведение и когато нещо е дори мааааалкооо по- различно се паникьосваме, шашкаме и казваме НЕ ТАКА!

Ако момиче подари цвете на любимият си- странно!
Ако момиче подари цвете на любимата си приятелка- странно!
Ако момче покани приятеля си да излязат само двамата по бира- странно!

Мога да продължвам много с тия безумни примери!

Дали защото сме глупави или страдаме от безумни предрасъдаци, определяме хората по всевъзможни начини- гей, под чехъл и подобни други, но не мога да ги измисля сега...

Всички страдаме от навика да поставяме етикети на нещата- гадже, годеник/ца, жена, мъж, friends with benefits, приятел... и забравяме простото- хора, които имат дадени отношения с някой- вярно по-лесно е с етикетите, така ни е по -удобно за пред всичко и всички- вече е измислено...

Стига с глупостите и "умните" ми мисли...

Въпросъте следният-

Ако подаря на приятелка, която обичам като човек, личност нещо съкровено, от сърце...
Ако подаря на приятел, който обичам като човек, личност нещо съкровено, от сърце...
Ако кажа мили думи на същият приятел/ка, за да го зарадвам за да изразя привързаността си, обичта си...

Как ще се изтълкува?

1. Обратна съм
2. Влюбена съм в най-добрият си приятел (и той си има гадже)

Глупости, глупости, глупости...

Кой е измислил всички тия общоприети неща и какво по дяволите са те?

Пак стигаме до това какво трябва според другите!

И колкото и да се опитвам да си отговарям на нещатата с прости отговори- Ц!

Идеи?

Не може ли да бъдам каквото искаме да сме с хората, които обичаме, харесваме, уважаваме без всички тия предрасъдаци наслоени, натрапени, заучени...

Не съм толкова умна да отговоря, просто се замислих...

3 коментара:

  1. Супер тема Веше!!

    Просто ми изниква веднага един спомен от 5-ти клас, когато на излизане от училище, в не знам каква връзка, един приятел каза на друг: "Ти да не го харесваш бе, хахах". При което аз, което аз още от тогава не обичаше намеци и изкривяване на езика, казах "Че какъв е проблема?! Аз те харесвам и теб, харесвам и него и него и..." и т.н., посочвайки приятелите си тогава. При което всички взеха да се хващат за главите, да ми се смеят и маят, естествено с идеята "Как ше харесваш момче бе, ти да не си гей?!?". И както и тогава си казах "Какво значи за вас да харесваш бЕ?!" Да храесваш, не означава да обичаш, не означава да искаш някакви по-спец. отношения.. общо взето означава, че те "кефи" на съвременен език. Може да харесваш рок група, телевизора, породата на кучето на съседа, съседа и това те прави извратен? Не, това просто те поставя в страни от кутийката на обществото и съответно обществото те отхвърля, защото не се вписваш...

    Растем, стареем и се движим в целия си живот в едни ей такива кутии на ограничения. Но за щастие вече започваме да разкършваме света и да приемаме различното. Естествено - процеса обаче е бавен. И аз, като всеки стереотипен човек, бих реагирал негативно на повечето неща, предполагам. Но поне бих им дал шанс. Или бих опитал да им дам шанс xD Не знам всъщност. Предразсъдъците ми са твърде много, нямам избор.

    И донякъде са си исторически и животински обносновани. От край време, мъжкия в семейството е силната страна и за женската остават другите функции, като нежност и нужда от защита. Това си е и до ден днешен в природата. Когато две женски се милват - е някак нормално обаче, пак от природата говоря, да повторя =D, докато мъжките са повече в борба за надмощие. Но всичко това са животински и исторически факти от битието на човека. А последният се опитва да се отдели от прозвището си на "поредното животно, което някога ще изчезне най-вероятно". Следователно е нормално, някои навици да се променят, да се появят изключения и прочее и ако не сме животни, би следвало да ги приемам, дори да ни е трудно!

    Просто още сме далеч от отделянето си от животните, като вид =D Твърде сме зависими и растем в свят, в който рядко се мисли. А тези предразсъдъци са едно от тези неща, за които никой никога няма да се и замисли, защото са "извън кутията"(колкото и клиширано да звучи), защото са "общоприети" и защото ги приемаме за даденост. А климатизирането в нова обстановка изисква винаги време... не-малко при това.

    За това, едно решение е, предполагам, да се изясни нуждата от климатизиране. Тоест, човекът мислещ като теб, да каже нещата на глас, с което да разясни своя начин на живот и възгледи. А ако човекът отсреща е достатъчно "широко-скроен", би следвало да ги приеме. Ако не ги, значи просто е един от тези осъдени да си останат в кутията на обществото от животни, завинаги.

    ОтговорИзтриване
  2. "friends with benefits"...хм,няма да коментирам. Само ще отбележа, че това ми е любим термин :Р Малко хора го разбират,обаче.
    Аз харесвам всички /с изключение на тези, който не са спечелили вниманието ми/, следователно както правех в училище- подарявам валентинка на всички, които ХАРЕСВАМ :)

    ОтговорИзтриване
  3. "friends with benefits" и аз го харесвам. Не знам до колко го разбират или по-скоро приемат в смисълът, в който е :)Но ми звучи като дълга, обширна тема, та може би друг път :)

    ОтговорИзтриване